Hoe maak je de binnenstad van Groningen zo aantrekkelijk, vitaal en toekomstbestendig mogelijk? De plannen en ambities van de GCC staan beschreven in de Groninger Ondernemers Agenda, de vroegere Retail Agenda. De agenda wordt elk jaar vertaald naar een operationeel uitvoeringsprogramma. Hieronder een greep van wat er op de planning staat:

Groninger Ondernemers Academy

Vanuit het platform ‘Groninger Ondernemers Academy’ staan er ook dit jaar verschillende trainingen, inspirerende bijeenkomsten en workshops gepland, zowel voor de retail, horeca als het brede MKB. Thema’s die dit jaar op de planning staan, zijn onder andere:  

  • Social media
  • Chat GPT en AI
  • Het landelijke retailcongres op 30 en 31 mei in Groningen
  • Digitaal Veilig Ondernemen, over onder andere cybercriminaliteit (vanuit stichting Veilig Ondernemend Groningen)
  • Winkeldiefstaltrainingen (in de Week van de Veiligheid in oktober, eveneens vanuit stichting Veilig Ondernemend Groningen)
  • Cursus BHV (zowel beginners als herhaaltraining)
  • Inspiratiebijeenkomst trends en ontwikkelingen in de detailhandel

Daarnaast is het plan om meer in te zetten op gebiedsgerichte bijeenkomsten: sessies die op verzoek van straatverenigingen worden georganiseerd, waarbij vanuit het overkoepelende programma ruimte wordt geboden experts in te laten vliegen. Tijdens Let’s Gro is er weer aandacht voor actieprogramma Gastvrij Groningen.

Laat zien en vertel wie je bent  

Samenwerken: betrokken en verantwoordelijk .

Werken aan een nog mooiere én bereikbare stad

Duurzaamheid

Onderwijs / Arbeidsmarkt / Oriëntatie

Innovatief en vernieuwend ondernemerschap

Maatschappelijk ondernemen

Maatwerkprogramma’s ondernemerschap

Kijk voor uitgebreidere informatie op www.groa.nl 

Bron: Cityscoop maart 2024