De Groningen City Club (GCC) heeft een flyer laten maken die in een oogopslag duidelijk maakt waar de GCC zich mee bezig houdt én waar Lutje Lokaal zich voor inzet. “We trekken veel samen op, maar het is niet altijd voor iedereen even duidelijk welke club nou precies wát doet”, motiveert GCC-voorzitter Eric Bos de keuze voor zo’n flyer.

De Groningen City Club is – in een notendop – belangenbehartiger, organisator van evenementen en gesprekspartner voor de gemeente op vele dossiers. Lutje Lokaal zet zich op haart beurt in voor lokale ondernemers door het organiseren van events, netwerkmomenten en specifieke tools, zegt Bos.

Toch zijn de beide clubs wel met elkaar verweven, wijst Bos op de commissie Innovatief en Lokaal Ondernemerschap van de GCC. Deze commissie wordt namelijk niet geheel toevallig gevormd door de bestuursleden van Lutje Lokaal: Lieve ten Duis, Nardia van den Pol (beide van Mary Jane) en Liesbeth Vonk van Hartendief.

Vanuit deze commissie wordt er op dit moment gewerkt aan een toolkit, speciaal voor beginnende ondernemers. De toolkit wordt een welkomstpakket voor lokale zelfstandige ondernemers, met leuke verrassingen en nuttige informatie en zal in 2025 gereed zijn.

De flyer geeft overzichtelijk weer dat Lutje Lokaal zich onder meer bezighoudt met de Lutje Lokale Stadsgids, de Lutje Lokale Zaterdagen en Stadswandelingen, routes en podwalks. De GCC houdt zich in grote lijnen bezig met Stadsontwikkeling, Aantrekkelijke Binnenstad, Beleid en Evenementen. Ook de voordelen voor leden worden in de flyer duidelijk gemaakt. Het bestuur van de GCC en Lutje Lokaal zullen in de komende maanden verdere gesprekken voeren over hoe de samenwerking er in de toekomst uit kan komen te zien.

Dit artikel is ook verschenen in de Cityscoop van december 2024